- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia online dla pracowników placówek medycznych
- /
- Ochrona praw pacjenta- to co powinien wiedzieć każdy pracownik ochrony zdrowia
Ochrona praw pacjenta- to co powinien wiedzieć każdy pracownik ochrony zdrowia
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.8)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Dane szkolenia
09:00 - 10:30 (1h)
Natalia Wieczorkiewicz
Znaczenie i ochrona praw pacjenta w praktyce medycznej- klucz do profesjonalizmu i bezpieczeństwa
Szkolenie ma na celu pogłębienie wiedzy pracowników ochrony zdrowia na temat praw pacjentów oraz obowiązujących regulacji prawnych. Uczestnicy szkolenia poznają katalog praw pacjenta zawarty w Ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, dowiedzą się:
- jak unikać naruszeń praw,
- poznają potencjalne konsekwencje w postaci kar finansowych.
Szkolenie obejmuje również analizę praktycznych przypadków i wyroków sądowych, które stanowią podstawę dla zrozumienia i prawidłowego stosowania przepisów w codziennej pracy medycznej. Udział w szkoleniu jest okazją do wymiany doświadczeń i dyskusji na temat najlepszych praktyk w zakresie ochrony praw pacjenta.
W trakcie szkolenia omówimy również wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, który dał możliwość przyznania przez Rzecznika Praw Pacjenta kar do wysokości 500 tys. zł dla placówek medycznych.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu „Prawa pacjenta”:
Szkolenie ma na celu:
- Zrozumienie katalogu praw pacjenta i konsekwencji ich naruszenia.
- Zwiększenie świadomości związanej z obowiązkiem realizacji praw pacjenta przez każdy podmiot leczniczy.
- Uzupełnienie informacji, jakie rozwiązania można wdrożyć w związku z możliwością naruszenia zbiorowych praw pacjenta w celu uniknięcia kar.
- Zapoznanie się ze zmianami w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, które nastąpiły w związku z nowelizacją ustawy.
Adresaci szkolenia dotyczącego praw pacjenta:
Szkolenie jest adresowane do:
- pielęgniarek,
- położnych,
- lekarzy,
- lekarzy stomatologów,
- opiekunów medycznych,
- asystentek stomatologicznych,
- rejestratorek i sekretarek medycznych,
- ratowników medycznych,
- fizjoterapeutów,
- logopedów,
- farmaceutów,
- kierowników placówek medycznych,
- terapeutów zajęciowych,
- wszystkich osób zainteresowany tematyką związaną z prawami pacjenta
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Wprowadzenie do praw pacjenta:
- Podstawowe informacje o Ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Omówienie kluczowych praw pacjenta zawartych w ustawie.
- Skargi do Rzecznika Praw Pacjenta i ich obsługa
- Na co zwracają uwagę pacjenci?
- Na co wnoszą skargi do Rzecznika Praw Pacjenta?
- Rozwiązania minimalizujące ryzyko kary za naruszenie zbiorowych praw pacjentów
- Najnowsze zmiany w Ustawie o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
- Omówienie najnowszych zmian w Ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Praktyczne konsekwencje zmian dla pracowników ochrony zdrowia.
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Natalia Wieczorkiewicz
Absolwentka m.in. Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Uniwersytetu im. M. Kopernika w Toruniu. Ukończyła studia w zakresie zarządzania w ochronie zdrowia, podyplomowe studia w zakresie prawa medycznego oraz podyplomowe studia w zakresie ochrony danych osobowych.
Kilkuletni praktyk w zakresie prowadzenia szkoleń dotyczących dokumentacji medycznej oraz kursów dla rejestratorek medycznych.
Doświadczenie zawodowe zdobyła, pracując m.in. jako: manager administracji Ośrodka Rehabilitacji, inspektor ochrony danych osobowych podmiotów leczniczych, koordynator rejestracji medycznej oraz jako sekretarka medyczna, statystyk medyczny i rejestratorka medyczna.