- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia online dla pracowników placówek medycznych
- /
- Ochrona praw pacjenta- to co powinien wiedzieć każdy pracownik ochrony zdrowia
Ochrona praw pacjenta- to co powinien wiedzieć każdy pracownik ochrony zdrowia
Szkolenie archiwalne!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Znaczenie i ochrona praw pacjenta w praktyce medycznej- klucz do profesjonalizmu i bezpieczeństwa
Szkolenie ma na celu pogłębienie wiedzy pracowników ochrony zdrowia na temat praw pacjentów oraz obowiązujących regulacji prawnych. Uczestnicy szkolenia poznają katalog praw pacjenta zawarty w Ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, dowiedzą się:
- jak unikać naruszeń praw,
- poznają potencjalne konsekwencje w postaci kar finansowych.
Szkolenie obejmuje również analizę praktycznych przypadków i wyroków sądowych, które stanowią podstawę dla zrozumienia i prawidłowego stosowania przepisów w codziennej pracy medycznej. Udział w szkoleniu jest okazją do wymiany doświadczeń i dyskusji na temat najlepszych praktyk w zakresie ochrony praw pacjenta.
W trakcie szkolenia omówimy również wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, który dał możliwość przyznania przez Rzecznika Praw Pacjenta kar do wysokości 500 tys. zł dla placówek medycznych.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu „Prawa pacjenta”:
Szkolenie ma na celu:
- Zrozumienie katalogu praw pacjenta i konsekwencji ich naruszenia.
- Zwiększenie świadomości związanej z obowiązkiem realizacji praw pacjenta przez każdy podmiot leczniczy.
- Uzupełnienie informacji, jakie rozwiązania można wdrożyć w związku z możliwością naruszenia zbiorowych praw pacjenta w celu uniknięcia kar.
- Zapoznanie się ze zmianami w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, które nastąpiły w związku z nowelizacją ustawy.
Adresaci szkolenia dotyczącego praw pacjenta:
Szkolenie jest adresowane do:
- pielęgniarek,
- położnych,
- lekarzy,
- lekarzy stomatologów,
- opiekunów medycznych,
- asystentek stomatologicznych,
- rejestratorek i sekretarek medycznych,
- ratowników medycznych,
- fizjoterapeutów,
- logopedów,
- farmaceutów,
- kierowników placówek medycznych,
- terapeutów zajęciowych,
- wszystkich osób zainteresowany tematyką związaną z prawami pacjenta
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Wprowadzenie do praw pacjenta:
- Przegląd podstawowych praw pacjentów określonych w prawie polskim i międzynarodowym.
- Rola i znaczenie praw pacjenta w systemie opieki zdrowotnej.
- Omówienie najczęściej występujących naruszeń praw pacjentów w placówkach medycznych.
- Skargi do Rzecznika Praw Pacjenta i ich obsługa:
- Procedura składania skargi do Rzecznika Praw Pacjenta: kroki, niezbędne dokumenty, terminy.
- Analiza przykładów skarg i ich rezolucji na podstawie case studies.
- Szkolenie z komunikacji międzyludzkiej i obsługi pacjenta niezadowolonego lub poszkodowanego.
- Rozwiązania minimalizujące ryzyko kary za naruszenie zbiorowych praw pacjentów:
- Implementacja wewnętrznych procedur i audytów dotyczących ochrony praw pacjentów.
- Szkolenia i warsztaty dla personelu medycznego na temat etyki i praw pacjenta.
- Wprowadzenie systemów monitorowania jakości i zadowolenia pacjentów, w tym anonimowe ankiety i systemy zgłaszania incydentów.
- Najnowsze zmiany w Ustawie o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta:
- Szczegółowe omówienie ostatnich zmian legislacyjnych i ich wpływ na praktykę medyczną.
- Przygotowanie placówki do stosowania nowych regulacji, w tym zmian w dokumentacji medycznej i procedurach wewnętrznych.
- Dyskusja na temat przyszłych kierunków zmian w prawach pacjenta i wpływu tych zmian na pracę w sektorze zdrowia.
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Natalia Wieczorkiewicz
Absolwentka m.in. Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Uniwersytetu im. M. Kopernika w Toruniu. Ukończyła studia w zakresie zarządzania w ochronie zdrowia, podyplomowe studia w zakresie prawa medycznego oraz podyplomowe studia w zakresie ochrony danych osobowych.
Kilkuletni praktyk w zakresie prowadzenia szkoleń dotyczących dokumentacji medycznej oraz kursów dla rejestratorek medycznych.
Doświadczenie zawodowe zdobyła, pracując m.in. jako: manager administracji Ośrodka Rehabilitacji, inspektor ochrony danych osobowych podmiotów leczniczych, koordynator rejestracji medycznej oraz jako sekretarka medyczna, statystyk medyczny i rejestratorka medyczna.