- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia archiwum
- /
- Prowadzenie Archiwum Zakładowego i Składnicy Akt w jednostce organizacyjnej w świetle przepisów o ochronie danych osobowych
Prowadzenie Archiwum Zakładowego i Składnicy Akt w jednostce organizacyjnej w świetle przepisów o ochronie danych osobowych
Szkolenie przełożone!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, zostało przełożone. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Inne dostępne terminy
09:00 - 14:00 (5h)
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.8)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Szkolenie archiwalne
Szkolenie z zarządzania archiwum zakładowym ma na celu dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności niezbędnych do efektywnego zarządzania dokumentacją oraz zgodnego z obowiązującymi przepisami prowadzenia pracy w archiwum zakładowym. Uczestnicy zostaną zapoznani z aktualnymi przepisami prawnymi dotyczącymi archiwizacji, w tym z nowelizacją ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, oraz zasadami prawidłowego zarządzania dokumentacją kadrowo-płacową z uwzględnieniem Rozporządzenia RODO, nowej Ustawy ODO i Kodeksu Pracy.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- Nabycie, zaktualizowanie i pogłębienie wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania dokumentacją, oraz wiedzy niezbędnej do zgodnej z obowiązującymi przepisami organizacji pracy w kancelarii / archiwum jednostki organizacyjnej
- Omówienie przepisów znowelizowanej ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
- Zapoznanie się z prawidłowym prowadzeniem i archiwizacją dokumentacji kadrowo- płacowej z uwzględnieniem Rozporządzenia RODO, nowej Ustawy ODO i Kodeksu Pracy
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do:
- osób zajmujących się archiwizacją w zakładach oraz prowadzące archiwum zakładowe w urzędach i innych instytucjach;
- pracowników działów administracyjnych, HR, sekretariatów;
- wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Wprowadzenie do problematyki.
- Źródła wiedzy na temat metodologii archiwalnej. Przydatne odnośniki. Na co zwracać uwagę korzystając z literatury?
- Zapoznanie z podstawową terminologią związaną z archiwistyką
- Różnice praktyczne pomiędzy prowadzeniem archiwum zakładowego i składnicy akt
- Współpraca z nadzorem archiwalnym – rola odpowiedniego archiwum państwowego w pracy archiwum zakładowego
- Określanie kategorii archiwalnej dokumentacji i jej przynależności do klasy. Różnice pomiędzy aktami kategorii A, B, BE i BC. Ekspertyza archiwalna.
- Obieg dokumentacji w jednostce organizacyjnej. Miejsce i rola archiwum w jednostce.
- Podstawowe systemy kancelaryjne – ich zalety i wady
- Schemat obiegu dokumentacji w zakładzie pracy – rola archiwum zakładowego
- Omówienie normatywów kancelaryjno-archiwalnych: instrukcji kancelaryjnej, instrukcji o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego / składnicy akt i jednolitego rzeczowego wykazu akt. Analiza budowy jednolitego rzeczowego wykazu akt Procedura wprowadzania i zmiany normatywów kancelaryjno- archiwalnych
- Podział kompetencji pracowników: co należy do zadań archiwisty zakładowego, a co do obowiązków pracowników komórek merytorycznych
- System tradycyjny, system elektronicznego zarządzania dokumentacją, system tradycyjny wspomagany elektronicznie – omówienie głównych różnic. Skład chronologiczny, skład informatycznych nośników danych
- Teczki spraw i teczki akt nie stanowiących akt spraw: tworzenie podteczek, dokumentowanie przebiegu sprawy i nadawanie znaku sprawy
- Przygotowanie teczki do przekazania do archiwum zakładowego: porządkowanie jednostki aktowej, nadanie znaku teczki, wypisane okładek archiwalnych.
- Najważniejsze akty prawa polskiego regulujące postępowanie z dokumentacją.
- Profesjonalne archiwum zakładowe.
- Zasób archiwum zakładowego
- Lokal archiwum zakładowego: magazyn archiwalny i biuro archiwisty. Niezbędne wymogi techniczne: temperatura, wilgotność, bezpieczeństwo
- Wyposażenie archiwum zakładowego – zalety i wady poszczególnych rozwiązań
- Techniczne i organizacyjne zabezpieczenie zasobu archiwum zakładowego
- Rozmieszczenie akt w archiwum zakładowym – wymogi oraz wady i zalety poszczególnych rozwiązań
- Bezpieczny archiwista – omówienie niezbędnych środków ochrony indywidualnej pracownika magazynu archiwalnego oraz najczęściej popełnianych błędów.
- Najważniejsze procedury postępowania w archiwum zakładowym.
- Przyjmowanie akt z komórek organizacyjnych: formularze, przygotowanie akt do przekazania, współpraca z pracownikiem komórki merytorycznej
- Brakowanie akt: typowanie akt do brakowania. Współpraca z: pracownikami komórki merytorycznej, odpowiednim archiwum państwowym oraz firmą brakującą dokumentacje. Stosowane formularze. Konieczność zadbania o bezpieczeństwo danych osobowych w procesie brakowania akt – zabezpieczenia techniczne i organizacyjne
- Udostępnianie i wypożyczanie akt zgromadzonych w zasobie archiwum zakładowego: kiedy i na jakich zasadach, stosowane formularze, metody zabezpieczania danych osobowych zawartych w dokumentacji: anominizacja, pseudonimizacja, umowa zakazująca dalszego przetwarzania
- Postępowanie w przypadku uszkodzenia wypożyczonych akt: obowiązki archiwisty, stosowane formularze
- Procedura skontrum: kiedy należy przeprowadzić, zadanie komisji skontrowej, stosowane formularze
- Procedura wycofywania dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego: kiedy ją podejmujemy, stosowane formularze, kwestia aktualizowania ewidencji
- Przekazywanie materiałów archiwalnych do Archiwum Państwowego: procedura, standardy przygotowania akt, stosowane formularze, potencjalne błędy,
- Sprawozdanie roczne z działalności archiwum zakładowego: najważniejsze elementy, stosowane formularze
- Postępowanie w przypadku reorganizacji lub ustania działalności aktotwórcy.
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Aleksandra Lebieda
Dyplomowana Archiwistka, absolwentka Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia o specjalizacji archiwalnej z 19- letnim doświadczeniem w strukturach publicznych służb zatrudnienia. Urzędniczka, Archiwista, certyfikowana specjalistka procedur administracyjnych i normatywów kancelaryjno – archiwalnych.
Od 2020 r związana z branżą szkoleniową. Prowadziła szkolenia poświęcone archiwizacji dokumentów. Realizuje szkolenia dla JST w zakresie procedur postępowania z dokumentacją w świetle obowiązujących przepisów prawnych, a także służby przygotowawczej dla urzędników.
Szkolenie archiwalne