Kursy Kancelaryjno Archiwalne I i II Stopnia- Nowe Terminy!

Sprawdź zbliżające się terminy. Zapisz się na kurs z egzaminem i zdobądź certyfikat!

Skuteczna windykacja i negocjacje z dłużnikiem. Jak odzyskać swój dług?

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.8)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Dane szkolenia

Data
10.06.2024
Godzina

09:00 - 16:00 (7h)

Trener

Michał Zagłoba

Cena
549 zł

Głównym celem szkolenia jest nauczenie uczestników zasad, które rządzą procesami windykacyjnymi, zasad psychologii konfliktu i technik oceny osoby zadłużonej. Uczestnicy dowiedzą się, jakie narzędzia komunikacyjne, prawne i psychologiczne stosować wobec konkretnych typów osobowości dłużników, oraz jak skutecznie zwiększyć możliwości dobrowolnego uregulowania należności przez dłużnika, zachowując jednocześnie szansę na dalszą współpracę.
Podczas szkolenia uczestnicy:

  • nauczą się korzystania z konkretnych schematów prowadzenia komunikacji z dłużnikiem,
  • poprawią skuteczność windykacji w zakresie odzyskiwania należności,
  • poznają metody rozbrajania obiekcji i ataków ze strony trudnych dłużników,
  • nauczą się zasad prowadzenia asertywnej komunikacji,
  • poznają techniki radzenia sobie z emocjami i stresem towarzyszącym pracy z dłużnikiem,
  • przećwiczą zawieranie ugody z dłużnikiem i egzekwowanie ustaleń.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu ze skutecznej windykacji:

  1. Poznanie swoich silnych i słabszych stron w kontekście komunikacji z dłużnikami,
  2. Samodzielne ułożenie skutecznej strategii postępowania z określonym dłużnikiem,
  3. Diagnozowanie typu osobowości dłużnika, dostrojenie się do jego stanu emocjonalnego i psychicznego,
  4. Konstruktywny wpływ na jakość relacji w pracy oraz w kontakcie z dłużnikiem,
  5. Efektywna komunikacja w relacjach zawodowych i prywatnych,
  6. Umiejętne stosowanie metod radzenia sobie z emocjami,
  7. Umiejętności stosowania technik relaksacyjnych w swoim otoczeniu,
  8. Prowadzenie rozmów z dłużnikami w sposób empatyczny i asertywny,
  9. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w kontaktach z dłużnikiem.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do osób na każdym stanowisku, pracowników wszystkich szczebli organizacji, zajmujących się kontaktem z dłużnikami czy windykacją.

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia: 

  1. Sytuacje konfliktowe w kontaktach z dłużnikiem
    • Typologia dłużników. Analiza przypadków.
    • Psychologia komunikacji, psychologia i obszary konfliktu.
    • Czy z każdym można się porozumieć? Modele komunikacji oparte o typy osobowości.
    • Zachowania i postawy w sytuacji konfliktowej, co dają, a czego pozbawiają.
    • Przygotowanie do rozmowy z dłużnikiem, przed przystąpieniem do windykacji.
    • Komunikacja z dłużnikiem, telefoniczna, mailowa, listowna, osobista- zasady kontaktowania się z dłużnikami.
    • Diagnoza odpowiedzialności osoby zadłużonej.
    • Manipulacja w stresie, różne postawy dłużników wg. V. Satir.
  2. Proces windykacyjny
    • Etapy procesu windykacyjnego.
    • Analiza SWOT windykatora i dłużnika.
    • Drabina windykacyjna.
    • Rodzaje sankcji wobec dłużnika i zasady ich stosowania.
    • Sposoby wywierania presji na dłużnika, praktyczne zasady zastosowania.
    • Zawieranie skutecznej ugody.
    • Egzekwowanie ustaleń.
  3. Techniki radzenia sobie z grami dłużników
    • Emocje w procesie windykacyjnym. Sposoby radzenia sobie z emocjami dłużnika i windykatora.
    • Strategie radzenia sobie z poszczególnymi typami trudnych dłużników (np. agresywny, roszczeniowy, manipulujący, nerwowy, dominujący, milczący, płaczliwy).
    • Potęga odpowiednich słów. Jak działają na nas konkretne zwroty. Metody rozbrajania obiekcji dłużnika.
    • Gry dłużników oraz mechanizmy ich powstawania.
    • Analiza gier i wymówek. Najczęstsze gry dłużników: „na biedę”, „na czas”, „na krwiopijcę”, „na reklamację”, mieszane.
    • Asertywne przekazywanie informacji.
    • Sztuka profesjonalnych negocjacji.

Inne formy finansowania tego szkolenia:

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

Trener

Michał Zagłoba

Trener biznesu i szkoleniowiec, specjalista w dziedzinie komunikacji, public relations i wystąpień publicznych, związany z branżą medialną od 2007 roku. Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku. Major Służby Więziennej w st. spoczynku, obecnie prowadzi firmę szkoleniowo-doradczą.
W latach 2007-2022 specjalista/rzecznik prasowy w Okręgowym Inspektoracie Służby Więziennej w Białymstoku. Odpowiedzialny za zbudowanie od podstaw pozytywnego wizerunku Służby Więziennej regionu północno-wschodniego.  Współpracował przy produkcjach filmowych dla BBC,TVP,TVN, Polsat, TTV.
Współtworzył i prowadził kampanie reklamowe, rekrutacyjne, a także samorządowe kampanie wyborcze. Odpowiedzialny za prace nad strategią wyborczą oraz publicznym wizerunkiem kandydatów.
Od 2011 roku szkoli różne grupy zawodowe, między innymi w zakresie public relations, wystąpień publicznych, komunikacji, autoprezentacji, zarządzania zespołami, rekrutacji, erystyki, marketingu internetowego, psychologii zachowań konsumenckich czy metod wpływu społecznego.