- /
- Szkolenia online
- /
- Kompetencje miękkie
- /
- Rozwój osobisty
- /
- Skuteczna windykacja i negocjacje z dłużnikiem. Jak odzyskać swój dług?
Skuteczna windykacja i negocjacje z dłużnikiem. Jak odzyskać swój dług?
09:00 - 15:00
Michał Zagłoba
14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy
Co otrzymasz?
Certyfikat- Wersja elektroniczna
Udział w wydarzeniu na żywo
Materiały szkoleniowe
Oprawiony Certyfikat
+ 99.00 zł
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Głównym celem szkolenia jest nauczenie uczestników zasad, które rządzą procesami windykacyjnymi, zasad psychologii konfliktu i technik oceny osoby zadłużonej. Uczestnicy dowiedzą się, jakie narzędzia komunikacyjne, prawne i psychologiczne stosować wobec konkretnych typów osobowości dłużników, oraz jak skutecznie zwiększyć możliwości dobrowolnego uregulowania należności przez dłużnika, zachowując jednocześnie szansę na dalszą współpracę.
Podczas szkolenia uczestnicy:
- nauczą się korzystania z konkretnych schematów prowadzenia komunikacji z dłużnikiem,
- poprawią skuteczność windykacji w zakresie odzyskiwania należności,
- poznają metody rozbrajania obiekcji i ataków ze strony trudnych dłużników,
- nauczą się zasad prowadzenia asertywnej komunikacji,
- poznają techniki radzenia sobie z emocjami i stresem towarzyszącym pracy z dłużnikiem,
- przećwiczą zawieranie ugody z dłużnikiem i egzekwowanie ustaleń.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu ze skutecznej windykacji:
- Poznanie swoich silnych i słabszych stron w kontekście komunikacji z dłużnikami,
- Samodzielne ułożenie skutecznej strategii postępowania z określonym dłużnikiem,
- Diagnozowanie typu osobowości dłużnika, dostrojenie się do jego stanu emocjonalnego i psychicznego,
- Konstruktywny wpływ na jakość relacji w pracy oraz w kontakcie z dłużnikiem,
- Efektywna komunikacja w relacjach zawodowych i prywatnych,
- Umiejętne stosowanie metod radzenia sobie z emocjami,
- Umiejętności stosowania technik relaksacyjnych w swoim otoczeniu,
- Prowadzenie rozmów z dłużnikami w sposób empatyczny i asertywny,
- Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w kontaktach z dłużnikiem.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do osób na każdym stanowisku, pracowników wszystkich szczebli organizacji, zajmujących się kontaktem z dłużnikami czy windykacją.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Sytuacje konfliktowe w kontaktach z dłużnikiem
- Typologia dłużników. Analiza przypadków.
- Psychologia komunikacji, psychologia i obszary konfliktu.
- Czy z każdym można się porozumieć? Modele komunikacji oparte o typy osobowości.
- Zachowania i postawy w sytuacji konfliktowej, co dają, a czego pozbawiają.
- Przygotowanie do rozmowy z dłużnikiem, przed przystąpieniem do windykacji.
- Komunikacja z dłużnikiem, telefoniczna, mailowa, listowna, osobista- zasady kontaktowania się z dłużnikami.
- Diagnoza odpowiedzialności osoby zadłużonej.
- Manipulacja w stresie, różne postawy dłużników wg. V. Satir.
- Proces windykacyjny
- Etapy procesu windykacyjnego.
- Analiza SWOT windykatora i dłużnika.
- Drabina windykacyjna.
- Rodzaje sankcji wobec dłużnika i zasady ich stosowania.
- Sposoby wywierania presji na dłużnika, praktyczne zasady zastosowania.
- Zawieranie skutecznej ugody.
- Egzekwowanie ustaleń.
- Techniki radzenia sobie z grami dłużników
- Emocje w procesie windykacyjnym. Sposoby radzenia sobie z emocjami dłużnika i windykatora.
- Strategie radzenia sobie z poszczególnymi typami trudnych dłużników (np. agresywny, roszczeniowy, manipulujący, nerwowy, dominujący, milczący, płaczliwy).
- Potęga odpowiednich słów. Jak działają na nas konkretne zwroty. Metody rozbrajania obiekcji dłużnika.
- Gry dłużników oraz mechanizmy ich powstawania.
- Analiza gier i wymówek. Najczęstsze gry dłużników: „na biedę”, „na czas”, „na krwiopijcę”, „na reklamację”, mieszane.
- Asertywne przekazywanie informacji.
- Sztuka profesjonalnych negocjacji.
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Michał Zagłoba
Trener biznesu i szkoleniowiec, specjalista w dziedzinie komunikacji, public relations i wystąpień publicznych, związany z branżą medialną od 2007 roku. Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku. Major Służby Więziennej w st. spoczynku, obecnie prowadzi firmę szkoleniowo-doradczą.
W latach 2007-2022 specjalista/rzecznik prasowy w Okręgowym Inspektoracie Służby Więziennej w Białymstoku. Odpowiedzialny za zbudowanie od podstaw pozytywnego wizerunku Służby Więziennej regionu północno-wschodniego. Współpracował przy produkcjach filmowych dla BBC,TVP,TVN, Polsat, TTV.
Współtworzył i prowadził kampanie reklamowe, rekrutacyjne, a także samorządowe kampanie wyborcze. Odpowiedzialny za prace nad strategią wyborczą oraz publicznym wizerunkiem kandydatów.
Od 2011 roku szkoli różne grupy zawodowe, między innymi w zakresie public relations, wystąpień publicznych, komunikacji, autoprezentacji, zarządzania zespołami, rekrutacji, erystyki, marketingu internetowego, psychologii zachowań konsumenckich czy metod wpływu społecznego.