- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla administracji publicznej
- /
- Specjalne potrzeby edukacyjne- organizacja i finansowanie. (Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, kształcenie specjalne, nauczanie indywidualne i wwr)
Specjalne potrzeby edukacyjne- organizacja i finansowanie. (Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, kształcenie specjalne, nauczanie indywidualne i wwr)
09:00 - 14:00
14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy
Rabat dla grup
Rabat 5% przy zgłoszeniu 2 uczestników
Rabat 10% przy zgłoszeniu 3 uczestników
Co otrzymasz?
Certyfikat- Wersja elektroniczna
Udział w wydarzeniu na żywo
Materiały szkoleniowe
Dostęp do platformy szkoleniowej
Oprawiony Certyfikat
+ 49.00 zł
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Głównym celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i narzędzia niezbędne do efektywnego organizowania i finansowania edukacji dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Szkolenie ma na celu zapewnienie uczestnikom umiejętności potrzebnych do zapewnienia wsparcia edukacyjnego oraz rozwojowego uczniom wymagającym szczególnej opieki, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz najlepszymi praktykami w dziedzinie edukacji specjalnej.
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników oświaty i specjalistów zajmujących się kwestiami edukacyjnymi i rozwojowymi dzieci z różnorodnymi potrzebami. Uczestnicy szkolenia zdobędą kompleksową wiedzę na temat organizacji oraz finansowania wsparcia dla uczniów wymagających specjalnej opieki edukacyjnej, w tym pomocy psychologiczno-pedagogicznej, kształcenia specjalnego, nauczania indywidualnego oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Szkolenie obejmie zarówno aspekty prawne i proceduralne, jak i praktyczne podejście do realizacji programów edukacyjnych dostosowanych do indywidualnych potrzeb uczniów.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- Zrozumienie prawnych aspektów organizacji edukacji specjalnej oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówkach oświatowych.
- Umiejętność praktycznego stosowania wiedzy w zakresie planowania i realizacji kształcenia specjalnego oraz indywidualnego.
- Nabycie umiejętności zarządzania finansami związanymi z edukacją specjalną, w tym rozliczania subwencji i dotacji.
- Poznanie metod i technik efektywnego wdrażania wczesnego wspomagania rozwoju oraz nauczania indywidualnego.
- Optymalizacja wydatków oświatowych poprzez lepsze zrozumienie zasad finansowania i kwalifikowania wydatków na edukację specjalną
Adresaci szkolenia:
- Dyrektorzy szkół i przedszkoli, odpowiedzialni za implementację programów edukacyjnych dla dzieci z potrzebami specjalnymi.
- Pracownicy samorządowi, którzy nadzorują placówki edukacyjne i są odpowiedzialni za dystrybucję funduszy na edukację specjalną.
- Nauczyciele i specjaliści, takich jak pedagodzy specjalni, psycholodzy, którzy pracują bezpośrednio z uczniami wymagającymi specjalnych metod nauczania i wsparcia.
Szkolenie poprowadzi były pracownik MEN odpowiedzialny za subwencję oświatową i SIO. Współautor ustawy o finansowaniu zadań oświatowych oraz komentarza do ustawy o finansowaniu zadań oświatowych wydanego przez Wolters Kluwer, a także wielu publikacji C.H.Beck dotyczących finansowania oświaty.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
- Specjaliści w szkołach i przedszkolach ogólnodostępnych:
- minimalny wymiar zatrudnienia od września 2023 r. i od września 2024 r.;
- zadania nauczycieli specjalistów w tym realizowane w ramach pensum;
- kwalifikacje nauczycieli specjalistów;
- pedagog specjalny – nowe stanowisko nauczycielskie;
- sposób liczenia etatów nauczycieli specjalistów.
- Pomoc psychologiczna pedagogiczna realizowana przez innych nauczycieli:
- rodzaje zajęć i maksymalna wielkość grup;
- czy określono minimalny wymiar godzinowy? Kto i na jakich zasadach określa wymiar zajęć?
- kiedy opinia poradni jest koniecznie potrzebna, a kiedy nie?
- zindywidualizowana ścieżka kształcenia.
- Prawidłowe wpisanie danych do SIO:
- obowiązki nauczyciela w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- obowiązki nauczyciela specjalisty. Kiedy obowiązki nauczyciela nieprzedmiotowca, a kiedy inne? Raport MEiN w SIO;
- dane o zajęciach w punktu widzenia ucznia.
- Finansowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
- wagi subwencji na pomoc. Na co wystarczą?
- czy jest subwencja na zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia?
- wagi na nauczycieli specjalistów. Przedszkole ogólnodostępne, a przedszkole w zespole. Duża szkoła, a mała szkoła. Czy subwencja na specjalistów zależy od wymiaru zatrudnienia
- Specjaliści w szkołach i przedszkolach ogólnodostępnych:
- Kształcenie specjalne.
- Obowiązek zatrudniania nauczyciela współorganizującego lub pomocy nauczyciela w szkole i przedszkolu ogólnodostępnym:
- kiedy nauczyciel, a kiedy pomoc?
- określenie wymiaru etatu;
- czy można nie zatrudnić?
- kwalifikacje nauczyciela współorganizującego. Pedagog specjalny jako nauczyciel współorganizujący.
- Zajęcia rewalidacyjne:
- wymiar zajęć rewalidacyjnych w szkole ogólnodostępnej;
- wymiar zajęć rewalidacyjnych w przedszkolu ogólnodostępnym;
- wymiar zajęć rewalidacyjnych w szkole i przedszkolu specjalnym;
- czy uczeń może zrezygnować z rewalidacji? Konsekwencje braku zajęć rewalidacyjnych;
- kwalifikacje nauczyciela prowadzącego zajęcia rewalidacyjne.
- Zajęcia resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne.
- Prawidłowe wpisanie danych z orzeczeń do SIO:
- daty obowiązywania, weryfikacja z poradnią;
- zajęcia w ramach orzeczeń;
- konsekwencje błędów i możliwość ich poprawy.
- Finansowanie kształcenia specjalnego:
- kwoty w zależności od rodzaju orzeczenia;
- czy nauczyciel współorganizujący jest finansowany?
- przeliczenie kwot subwencyjnych na wymiar etatu nauczyciela i liczbę godzin zajęć. Na co wystarczy subwencja, a co musi dołożyć organ prowadzący?
- rozliczenie wydatków na kształcenie specjalne. Wydatki w rozdziałach 80149, 80150 i 80152. Realizacja zaleceń zawartych w orzeczeniach i IPET.
- Obowiązek zatrudniania nauczyciela współorganizującego lub pomocy nauczyciela w szkole i przedszkolu ogólnodostępnym:
- Nauczanie indywidualne.
- Minimalny i maksymalny wymiar godzin w zależności od typu szkoły i klasy. Kto decyduje?
- Prawidłowe wpisanie danych do SIO:
- daty obowiązywania i dlaczego nie wprowadzamy orzeczenia?
- konsekwencje błędów i możliwość ich poprawy.
- Finansowanie nauczania indywidualnego:
- kiedy samorząd otrzyma subwencję na nauczanie indywidualne?
- przeliczenie kwot subwencyjnych na wymiar etatu nauczyciela i liczbę godzin zajęć. Na co wystarczy subwencja, a co musi dołożyć organ prowadzący?
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
- Minimalny i maksymalny wymiar godzin miesięcznie. Kto decyduje?
- Konsekwencje braku realizacji minimalnego wymiaru.
- Prawidłowe wpisanie danych do SIO:
- daty obowiązywania;
- weryfikacja opinii z poradnią;
- konsekwencje błędów i możliwość ich poprawy.
- kiedy przypisać do oddziału podstawowego, kiedy do podstawowego i dodatkowego, a kiedy nie przypisywać?
- Finansowanie nauczania indywidualnego:
- kiedy samorząd otrzyma subwencję na wwr?
- przeliczenie kwot subwencyjnych na liczbę godzin zajęć w miesiącu. Przy jakiej liczbie godzin subwencja wystarczy?
- czy wwr można rozliczyć w ramach kształcenia specjalnego?
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Grzegorz Pochopień
Przez 6 lat pracownik Ministerstwa Finansów, później przez 9 lat pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. W Ministerstwie Edukacji Narodowej na początku Naczelnik Wydziału Analiz w Departamencie Ekonomicznym, a potem przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu odpowiedzialnego za System Informacji Oświatowej oraz za finansowanie zadań oświatowych, w tym za opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej.
Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, wcześniej przepisów w zakresie tzw. dotacji przedszkolnej, tzw. dotacji podręcznikowej oraz dotacji dla szkół i placówek niesamorządowych (autor definicji: podstawowa kwota dotacji, wskaźnik zwiększający, statystyczna liczba uczniów, najbliższa gmina/powiat).
Absolwent Matematyki Finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Master of Business Administration na Uniwersytecie Warszawskim.
„Nieocenione doświadczenie w obszarze finansowania oświaty, wiedza z zakresu analiz oraz wieloletnia współpraca z samorządami, szkołami i instytucjami oświatowymi pozwoliły mi na zdobycie Państwa zaufania i szacunku oraz gwarantują, że tworzona dla Państwa oferta w zakresie doradztwa w obszarze oświaty jest najlepszą na rynku.”