Certyfikowany Audytor Wewnętrzny SZBI ISO 27001 z egzaminem TÜV NORD Polska

Zapisz się na 4-dniowy kurs i zostań audytorem wewnętrznym!

Subwencja oświatowa na 2025 rok oraz projektowane zmiany w finansowaniu. Warsztaty dla samorządów.

Data
27.11.2024
Godzina

09:00 - 14:00

Trener

Grzegorz Pochopień

Cena
454 zł (netto)
Pobierz program PDF z kartą zgłoszeniową

14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy

Co otrzymasz?

Certyfikat- Wersja elektroniczna

Udział w wydarzeniu na żywo

Materiały szkoleniowe

Oprawiony Certyfikat

+ 99.00 zł

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Celem szkolenia z subwencji oświatowej jest wyposażenie pracowników samorządowych w umiejętności i wiedzę potrzebną do precyzyjnego oszacowania subwencji oświatowej, uwzględniając nadchodzące zmiany legislacyjne i nowe standardy finansowe.
W trakcie warsztatów przedstawimy zmiany w finansowaniu edukacji na poziomie samorządowym, z uwzględnieniem analizy wzrostu kwoty subwencji na ucznia oraz zmian w rozporządzeniach dotyczących podziału subwencji. Zajęcia praktyczne obejmą pracę z modelami kalkulacyjnymi, które pozwolą uczestnikom na samodzielne oszacowanie kwot subwencji w zależności od specyficznych potrzeb i charakterystyk uczniów ich samorządów.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

  1. Zrozumienie przyszłych zmian w przepisach dotyczących finansowania oświaty.
  2. Umiejętność oszacowania kwoty subwencji na podstawie aktualnych danych i prognoz.
  3. Analiza wpływu zmian wag finansowych na uczniów na całościowy budżet oświatowy samorządu.
  4. Nabycie praktycznych umiejętności w korzystaniu z arkuszy kalkulacyjnych do modelowania finansowego.
  5. Zapewnienie zgodności działań samorządu z aktualnymi wymogami prawno-finansowymi.
  6. Możliwość zadawania pytań i otrzymywania indywidualnych porad od doświadczonego eksperta z MEN.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie adresowane jest do pracowników samorządu odpowiedzialnych za szacowanie subwencji oświatowej.

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia: 

  1. Wzrost kwoty subwencji na ucznia w 2024 roku w porównaniu do roku obecnego.

  2. Omówienie rozporządzenia o podziale subwencji na 2024 rok - jakie zmiany w finansowaniu będą wprowadzone, jak zmieni się (zwiększy/zmniejszy) finansowanie niektórych charakterystyk uczniów (np. małe szkoły, bezpłatna nauka języka polskiego)?

  3. Kwota subwencji na ucznia szkoły:

    • Jaki założyć standard finansowy A w stosunku do prognozowanego z rozporządzenia?

    • Jaki wskaźnik Di przyjąć - jak oszacować wskaźnik na 2024 r.?

    • Jak zmienią się poszczególne wagi na uczniów - w jaki sposób obliczyć koszty zmiany tych wag w finansowaniu subwencji oświatowej dla samorządu w 2024 r.?

  4. Jak obliczyć wysokość subwencji oświatowej w 2024 r. dla samorządu biorąc pod uwagę wzrost kwoty jednostkowej na ucznia i zmiany w niektórych wagach?

  5. Model w arkuszu kalkulacyjnym pozwalający oszacować kwotę subwencji oświatowej w 2024 r. - praktyczne warsztaty.

Trener

Grzegorz Pochopień

Przez 6 lat pracownik Ministerstwa Finansów, później przez 9 lat pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. W Ministerstwie Edukacji Narodowej na początku Naczelnik Wydziału Analiz w Departamencie Ekonomicznym, a potem przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu odpowiedzialnego za System Informacji Oświatowej oraz za finansowanie zadań oświatowych, w tym za opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej.
Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, wcześniej przepisów w zakresie tzw. dotacji przedszkolnej, tzw. dotacji podręcznikowej oraz dotacji dla szkół i placówek niesamorządowych (autor definicji: podstawowa kwota dotacji, wskaźnik zwiększający, statystyczna liczba uczniów, najbliższa gmina/powiat).

Absolwent Matematyki Finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Master of Business Administration na Uniwersytecie Warszawskim.
„Nieocenione doświadczenie w obszarze finansowania oświaty, wiedza z zakresu analiz oraz wieloletnia współpraca z samorządami, szkołami i instytucjami oświatowymi pozwoliły mi na zdobycie Państwa zaufania i szacunku oraz gwarantują, że tworzona dla Państwa oferta w zakresie doradztwa w obszarze oświaty jest najlepszą na rynku.”