- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla administracji publicznej
- /
- Sygnaliści w organizacji: procedura zgłoszeń wewnętrznych i odpowiedzialność podmiotu prawnego
Sygnaliści w organizacji: procedura zgłoszeń wewnętrznych i odpowiedzialność podmiotu prawnego
09:00 - 13:00
Justyna Sosnowska
14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy
Co otrzymasz?
Certyfikat- Wersja elektroniczna
Udział w wydarzeniu na żywo
Materiały szkoleniowe
Oprawiony Certyfikat
+ 99.00 zł
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z obowiązkami podmiotu prawnego w zakresie procedury zgłoszeń wewnętrznych, zasad poufności, prowadzenia postępowań wyjaśniających oraz działań następczych. Uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie wdrożyć i obsługiwać procedury dla sygnalistów zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi, minimalizując ryzyko prawne i reputacyjne dla organizacji.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- Poznanie aktualnych wymagań prawnych dotyczących ochrony sygnalistów oraz procedury zgłoszeń wewnętrznych.
- Umiejętność prawidłowego przyjmowania i obsługi zgłoszeń, w tym zachowania poufności i przetwarzania anonimowych doniesień.
- Zrozumienie procesu prowadzenia wewnętrznego postępowania wyjaśniającego oraz podejmowania odpowiednich działań następczych.
- Nabycie praktycznej wiedzy dotyczącej obowiązkowej dokumentacji oraz tworzenia rejestrów zgłoszeń wewnętrznych.
- Umiejętność wyznaczania odpowiednich osób odpowiedzialnych za obsługę zgłoszeń i zarządzanie procedurą sygnalistów.
- Minimalizacja ryzyka sankcji prawnych i reputacyjnych dzięki prawidłowemu wdrożeniu i przestrzeganiu procedur.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest skierowane do pracodawców, kadry zarządzającej, osób odpowiedzialnych za zgodność z regulacjami, prawników, specjalistów HR, audytorów wewnętrznych oraz osób wyznaczonych do obsługi zgłoszeń wewnętrznych.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Procedura dokonywania zgłoszeń wewnętrznych – obowiązek podmiotu prawnego.
- Zasada poufności zgłoszeń.
- Wyznaczenie osób odpowiedzialnych za obsługę zgłoszeń wewnętrznych, powołanie koordynatora ds. obsługi naruszeń prawa.
- Jak prawidłowo odebrać zgłoszenie?
- Elementy wniosku dotyczącego zgłoszenia o nieprawidłowościach oraz protokołu przyjęcia ustanego zgłoszenia.
- Zgłoszenie anonimowe – regulacja prawna.
- Co powinna zawierać informacja zwrotna o przyjęciu zgłoszenia o nieprawidłowościach skierowana do sygnalisty i informacja o podjętych działaniach następczych i powodach takich działań.
- Prowadzenie wewnętrznego postępowania wyjaśniającego.
- Jakie działania następcze powinny podjąć osoby upoważnione do ich podejmowania?
- Zapisy obligatoryjne, które muszą znaleźć się w procedurze zgłoszeń wewnętrznych.
- Zasady prowadzenia postępowania wyjaśniającego w sprawie zgłoszonych przez sygnalistę nieprawidłowości.
- Dokumentacja konieczna do realizacji procedury zgłoszeń wewnętrznych i podejmowanych działań następczych.
- Tworzenie rejestrów zgłoszeń wewnętrznych dokonywanych przez sygnalistów.
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener

Justyna Sosnowska
Prawniczka, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego z 15-letnim doświadczeniem zawodowym w strukturach organów administracj publicznej. Obecnie kieruje zespołem ds. obsługi prawnej w JST.
Certyfikowany trener na poziomie 5. EQF (Europejskich Ram Kwalifikacji). Absolwentka Integratywnej Akademii TRENERÓW. Specjalistka w zakresie procedury administracyjnej, prawa pracy, zamówień publicznych, egzekucji administracyjnej. Pasjonatka cyfrowej administracji, wdrożeniowiec procedur elektronicznych, elektronicznego obiegu dokumentów, e-doręczeń, regulaminów i procedur prawno-pracowniczych.
Od 2014 r. związana z branżą szkoleniową. Prowadzi szkolenia, kursy, warsztaty, projekty e-lerningowe dla administracji publicznej. W projektowanych szkoleniach wykorzystuje inkluzywne techniki i metody prowadzenia zajęć. Przeszkoliła ponad 2000 pracowników administracji publicznej. Autorka kursu administracyjnego dla urzędników. Realizuje szkolenia autorskie w zakresie: instrukcji kancelaryjnej i obiegu dokumentów w jednostce, procedury administracyjnej, elektronizacji postępowań administracyjnych, prawa pracy, mobbingu, zamówień publicznych, archiwizacji dokumentacji, dostępu do informacji publicznej i obsługi BIP-ów.
Z wykształcenia prawnik, z wyboru urzędniczka, z zamiłowania szkoleniowiec-trener. Wyznaje zasadę wiedza jest wartością, gdy umiesz ją przekazać drugiemu człowiekowi.