- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla administracji publicznej
- /
- Godziny ponadwymiarowe nauczycieli – jak rozliczać i optymalizować wydatki?
Godziny ponadwymiarowe nauczycieli – jak rozliczać i optymalizować wydatki?
Szkolenie archiwalne!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w kompleksową wiedzę oraz praktyczne narzędzia do efektywnego zarządzania i rozliczania godzin ponadwymiarowych nauczycieli. Szkolenie ma na celu pomoc uczestnikom w optymalizacji wydatków na wynagrodzenia, poprzez dokładne zrozumienie przepisów i metod kalkulacji tych godzin.
Szkolenie skierowane jest do pracowników samorządów oraz dyrektorów szkół i placówek samorządowych. Uczestnicy zdobędą szczegółową wiedzę na temat zarządzania i rozliczania godzin ponadwymiarowych, które są kluczowym elementem w planowaniu budżetu placówek oświatowych.
Podczas szkolenia omówione zostaną zasady przyznawania godzin ponadwymiarowych, metody ich kalkulacji z uwzględnieniem stopnia awansu zawodowego nauczycieli oraz strategie optymalizacji kosztów wynikających z ich wypłaty.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Biorąc udział w szkoleniu nauczysz się:
- Zasad przydzielania godzin ponadwymiarowych oraz ich wpływu na budżet placówki;
- Obliczania stawki za godzinę ponadwymiarową z uwzględnieniem awansu zawodowego nauczycieli;
- Rozliczania godzin ponadwymiarowych w praktyce, z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego;
- Rozpoznawać sytuacje, w których przysługuje wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe, oraz tych, w których nie przysługuje;
- Optymalizować wydatki na wynagrodzenia poprzez efektywne zarządzanie godzinami ponadwymiarowymi.
Adresaci szkolenia:
- Pracownicy samorządów odpowiedzialni za nadzór nad placówkami oświatowymi.
- Dyrektorzy szkół i innych placówek oświatowych, którzy zarządzają budżetem i planowaniem kadrowym.
- Kierownicy placówek samorządowych zainteresowani efektywnym zarządzaniem czasem pracy nauczycieli.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Co to są godziny ponadwymiarowe. Maksymalna liczba godzin ponadwymiarowych za zgodą i bez zgody nauczyciela.
- Godziny ponadwymiarowe dla dyrektorów i innych stanowisk kierowniczych.
- Kalkulacja stawki za godzinę ponadwymiarową w zależności od stopnia awansu zawodowego (przykład w arkuszu kalkulacyjnym).
- Obliczanie miesięcznej wartości wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe, w tym w przypadkach, w których niektóre godziny nie zostały zrealizowane (przykład w arkuszu kalkulacyjnym).
- Kiedy przysługuje, a kiedy nie przysługuje wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe?
- Finansowe korzyści związane z godzinami ponadwymiarowymi. Rola godzin ponadwymiarowych w rozliczeniu średniego wynagrodzenia. Minimalna liczba godzin ponadwymiarowych zapewniająca optymalność wydatków na wynagrodzenia.
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Grzegorz Pochopień
Przez 6 lat pracownik Ministerstwa Finansów, później przez 9 lat pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. W Ministerstwie Edukacji Narodowej na początku Naczelnik Wydziału Analiz w Departamencie Ekonomicznym, a potem przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu odpowiedzialnego za System Informacji Oświatowej oraz za finansowanie zadań oświatowych, w tym za opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej.
Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, wcześniej przepisów w zakresie tzw. dotacji przedszkolnej, tzw. dotacji podręcznikowej oraz dotacji dla szkół i placówek niesamorządowych (autor definicji: podstawowa kwota dotacji, wskaźnik zwiększający, statystyczna liczba uczniów, najbliższa gmina/powiat).
Absolwent Matematyki Finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Master of Business Administration na Uniwersytecie Warszawskim.
„Nieocenione doświadczenie w obszarze finansowania oświaty, wiedza z zakresu analiz oraz wieloletnia współpraca z samorządami, szkołami i instytucjami oświatowymi pozwoliły mi na zdobycie Państwa zaufania i szacunku oraz gwarantują, że tworzona dla Państwa oferta w zakresie doradztwa w obszarze oświaty jest najlepszą na rynku.”