- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia online dla pracowników placówek medycznych
- /
- Trudny pacjent- jak sobie z nim radzić?
Trudny pacjent- jak sobie z nim radzić?
Szkolenie archiwalne!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Inne dostępne terminy
29.01.2025
08:30 - 11:30
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Każdy pracownik ochrony zdrowia zetknął się lub zetknie z przypadkami agresji, a także z innymi nieakceptowalnymi zachowaniami ze strony pacjenta lub towarzyszących mu osób.
Jak prawidłowo reagować i jak się bronić? Jakie zachowania są karalne? Jaka ochrona służy lekarzowi i innym pracownikom służby zdrowia? Jakie standardy postępowania należy wypracować w placówce ochrony zdrowia?
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Biorąc udział w naszym szkoleniu:
- Nauczysz się efektywnych technik komunikacji i postępowania w sytuacjach konfliktowych.
- Poznasz konsekwencje prawne dla agresywnych pacjentów i osób im towarzyszących.
- Dowiesz się o procedurach, które można wprowadzić w placówkach medycznych w celu zwiększenia bezpieczeństwa personelu oraz pacjentów.
- Poznasz prawa i obowiązki przysługujące pracownikom medycznym w kontekście nagrywania ich przez pacjentów bez zgody.
- Dowiesz się, jakie kroki prawne możesz podjąć w przypadku fałszywych lub krzywdzących opinii w internecie.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do:
- lekarzy i lekarzy dentystów, pielęgniarek, fizjoterapeutów, ratowników medycznych i innych osób wykonujących zawody medyczne;
- pracowników niemedycznych uczestniczących w obsłudze pacjenta (np. rejestratorki, salowe);
- kadry zarządzającej placówkami ochrony zdrowia.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Pacjent trudny- agresywny, z pretensjami. Jak sobie radzić w takich sytuacjach?
- Odpowiedzialność prawna agresywnego pacjenta i osób mu towarzyszących.
- Kto może towarzyszyć pacjentowi podczas wizyty?
- Czy pacjent lub osoba towarzysząca może nagrywać lekarza podczas wizyty czy też innego pracownika podmiotu leczniczego np. rejestratorkę podczas pobytu w podmiocie leczniczym?
- Nietrzeźwy pacjent w przychodni i na SORZ-e.
- Jak reagować, gdy mamy do czynienia z agresją (zarówno ze strony pacjenta jak i osób mu towarzyszących)?
- Jakie procedury postępowania można wprowadzić w placówce ochrony zdrowia, żeby zminimalizować ryzyko powstawania ww. sytuacji i zachowań.
- Kiedy lekarzowi i innym pracownikom wykonującym zawody medyczne przysługuje ochrona jaka przynależy funkcjonariuszowi publicznemu i co z tego uprawnienia wynika?
- Fałszywa, krzywdząca opinia o lekarzu i innym pracowniku podmiotu leczniczego w Internecie, jakie środki prawne można zastosować?
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
![](https://pelniwiedzy.pl/storage/media/91/image.png)
Monika Kwiatkowska
Doktor nauk prawych, radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe, zdobyte m.in. w ramach świadczenia pomocy prawnej w administracji publicznej.
Prowadzi szkolenia dla pracowników sektora medycznego i farmaceutycznego oraz administracji publicznej.
Autorka kilkuset publikacji, w tym monografii z zakresu tematyki jakości w ochronie zdrowia: Zdarzenia niepożądane w lecznictwie szpitalnym i podstawowej opiece zdrowotnej, komentarzy praktycznych i odpowiedzi, m.in. z zakresu prawa pracy, prawa administracyjnego, prawa medycznego, prawa farmaceutycznego.
Certyfikowany mediator wpisany na listę mediatorów Centrum Mediacji Lewiatan, arbiter Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan.
![](https://pelniwiedzy.pl/storage/media/452/Robert-Grzegrzółka-(2).jpg)
Robert Grzegrzółka
Radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie; absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego; ekspert w zakresie prawa ochrony środowiska, szeroko rozumianego prawa administracyjnego oraz prawa karnego, obsługiwał organy administracji publicznej; posiada również doświadczenie z zakresu zasad techniki prawodawczej; współpracuje z Wydawnictwem Wolters Kluwer Sp. z o.o. w zakresie prawa ochrony środowiska.