- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla administracji publicznej
- /
- Zarządzanie kryzysem w organizacji: przeciwdziałanie, komunikacja medialna, działania naprawcze
Zarządzanie kryzysem w organizacji: przeciwdziałanie, komunikacja medialna, działania naprawcze
09:00 - 15:00
Michał Zagłoba
14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy
Co otrzymasz?
Certyfikat- Wersja elektroniczna
Udział w wydarzeniu na żywo
Materiały szkoleniowe
Oprawiony Certyfikat
+ 99.00 zł
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Głównym celem szkolenia jest nauczenie uczestników zasad, które rządzą sytuacjami kryzysowymi, a także komunikacji ze środkami masowego przekazu. Uczestnicy dowiedzą się też i przećwiczą postępowanie organizacji w fazie przyjęcia, rozwiązywania sytuacji kryzysowej oraz podjęcia działań naprawczych po jej zakończeniu. Dowiedzą się, jak zminimalizować ryzyko powstania sytuacji kryzysowych w organizacji.
Podczas szkolenia uczestnicy:
- nauczą się korzystania z konkretnych schematów i narzędzi prowadzenia komunikacji z mediami,
- przećwiczą prowadzenie konferencji prasowej, udzielanie prasie odpowiedzi na żywo, redagowanie oświadczeń,
- poznają zasady prowadzenia asertywnej komunikacji,
- nauczą się wybranych metod rozwiązywania sytuacji kryzysowych,
- poprawą komunikację interpersonalną w organizacji,
- poznają techniki radzenia sobie z emocjami i stresem towarzyszącym sytuacjom kryzysowym,
- nauczą się budowania skutecznych strategii zarządzania kryzysem.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu z zarządzania kryzysowego:
- Poznanie silnych i słabszych stron instytucji w kontekście wystąpienia zagrożeń kryzysowych,
- Skuteczne zarządzanie kryzysowe zespołami pracowniczymi,
- Większe zaangażowanie i odpowiedzialność pracowników za relacje interpersonalne,
- Umiejętne stosowanie metod radzenia sobie ze stresem i tremą,
- Prowadzenie skutecznej komunikacji z mediami,
- Budowanie skutecznych strategii zarządzania sytuacjami kryzysowymi,
- Budowanie skutecznych strategii minimalizowania ryzyka wystąpienia sytuacji kryzysowych w organizacji.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest adresowane do osób na każdym stanowisku, pracowników wszystkich szczebli organizacji: firm, urzędów, j.s.t., ze szczególnym uwzględnieniem kadry menedżerskiej oraz pracowników odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i komunikację zewnętrzną organizacji.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Sytuacje kryzysowe. Przyczyny powstawania, gotowość organizacji na kryzys.
- Czym jest sytuacja kryzysowa? Genezy powstawania sytuacji kryzysowych.
- Case studies- omówienie najczęstszych przyczyn powstawania sytuacji kryzysowych.
- Omówienie cyklu i faz rozwoju sytuacji kryzysowych.
- Przygotowanie organizacji i zespołu na wydarzenia kryzysowe.
- Psychologia komunikacji, psychologia konfliktu.
- Zachowania i postawy organizacji w sytuacji kryzysu, co dają a czego pozbawiają.
- Błędy kardynalne popełniane przy zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi. Omówienie konkretnych przykładów, opartych o doświadczenie zawodowe prowadzącego,
- Dobrze prowadzona komunikacja medialna w sytuacji kryzysowej
- Rodzaje mediów a sposób przekazu informacji.
- Techņiczne aspekty wywiadu telewizyjnego,radiowego i prasowego.
- Współpraca z dziennikarzami.
- Przygotowanie, opublikowanie i wygłoszenie wystąpienia publicznego.
- Sprawdzone przepisy na wystąpienia medialne w sytuacjach kryzysowych.
- Triki dziennikarskie oraz triki rzeczników prasowych, jak postępować w trudnych sytuacjach?
- Potęga odpowiednich słów. Jak działają na nas konkretne zwroty. Techniki szermierki medialnej.
- Tworzenie i dystrybucja komunikatów prasowych. Jak napisać dobrą informację prasową.
- Sposoby panowania nad informacją.
- Manipulacja i skuteczna obrona przed nią.
- Jak przyjąć, przejść i zakończyć kryzys w organizacji
- Reakcja na kryzys. Kluczowe decyzje.
- Wewnętrzne i zewnętrzne kanały komunikacyjne w kryzysie.
- Powołanie sztabu kryzysowego, zadania, kompetencje, zarządzanie. Rola poszczególnych członków organizacji w sytuacji kryzysowej.
- Strategia oraz plan A B i C.
- Stres i trema, jak trzymać nerwy na wodzy.
- Sposoby przejścia przez sytuację kryzysową.
- 7 skutecznych narzędzi w zarządzaniu kryzysem.
- Komunikacja i kontakt z zespołem, środkami masowego przekazu, interesariuszami, klientami.
- Najważniejsze aspekty przekazywania komunikatów w kryzysie.
- Case studies- analiza przykładowych sytuacji kryzysowych.
- Wzmocnienie organizacji po kryzysie, działania naprawcze i maksymalizacja zysków.
- Sesja pytań i odpowiedzi
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Michał Zagłoba
Trener biznesu i szkoleniowiec, specjalista w dziedzinie komunikacji, public relations i wystąpień publicznych, związany z branżą medialną od 2007 roku. Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku. Major Służby Więziennej w st. spoczynku, obecnie prowadzi firmę szkoleniowo-doradczą.
W latach 2007-2022 specjalista/rzecznik prasowy w Okręgowym Inspektoracie Służby Więziennej w Białymstoku. Odpowiedzialny za zbudowanie od podstaw pozytywnego wizerunku Służby Więziennej regionu północno-wschodniego. Współpracował przy produkcjach filmowych dla BBC,TVP,TVN, Polsat, TTV.
Współtworzył i prowadził kampanie reklamowe, rekrutacyjne, a także samorządowe kampanie wyborcze. Odpowiedzialny za prace nad strategią wyborczą oraz publicznym wizerunkiem kandydatów.
Od 2011 roku szkoli różne grupy zawodowe, między innymi w zakresie public relations, wystąpień publicznych, komunikacji, autoprezentacji, zarządzania zespołami, rekrutacji, erystyki, marketingu internetowego, psychologii zachowań konsumenckich czy metod wpływu społecznego.