- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia online dla pracowników placówek medycznych
- /
- Zasady komunikacji z pacjentem- asertywność w sytuacjach trudnych związanych z obsługą pacjenta
Zasady komunikacji z pacjentem- asertywność w sytuacjach trudnych związanych z obsługą pacjenta
Szkolenie archiwalne!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Jakość obsługi pacjentów w bardzo dużym stopniu zależy od umiejętności komunikacyjnych osób pracujących w rejestracji. Pracownicy opieki zdrowotnej często narzekają na tzw. trudnych klientów. Z drugiej strony, pacjenci zgłaszają uwagi dotyczące braku profesjonalnej obsługi w placówkach medycznych.
Warto przyjrzeć się relacjom obu stron, żeby zrozumieć mechanizmy rządzące komunikacją i poznać pomocne narzędzia w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi.
Szkolenie ma charakter warsztatowy, zawiera dużo ćwiczeń.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Biorąc udział w szkoleniu:
- Podniesiesz kulturę obsługi pacjentów.
- Zwiększysz skuteczność działania w relacjach z pacjentami.
- Rozwiniesz własne zasoby i kompetencje zawodowe.
- Wypracujesz sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
- Poszerzysz wiedzę z zakresu psychologii obsługi klienta.
- Rozwiniesz postawę zorientowaną na pacjenta.
- Zadbasz o własny dobrostan w relacjach zawodowych.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest głównie do rejestratorek i rejestratorów medycznych, ale również innych osób odpowiedzialnych za kontakt z pacjentem.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Główne zasady komunikacji w obsłudze pacjenta:
- Unikanie barier komunikacyjnych
- Akcja- Reakcja.
- „Dostrojenie” w stylu komunikacyjnym do potrzeb pacjenta.
- Eskalacja reakcji.
- Wybór techniki adekwatnej do sytuacji i celu komunikacyjnego
- Prawa pacjenta, prawa osoby pracującej w rejestracji medycznej.
- Główne problemy i przeszkody w komunikacji z pacjentem.
- Style porozumiewania się: uległość, agresja, zachowania bierno-agresywne, manipulacja.
- Asertywność- zachowania stanowcze i uprzejme, zorientowane na rozwiązanie problemu.
- Trudna sztuka odmawiania- zasady asertywnego mówienia „nie”.
- Wyrażanie próśb, instrukcji i poleceń w jasny i bezpośredni sposób.
- Radzenie sobie z obiekcjami i zastrzeżeniami pacjenta.
- Reagowanie na oceny i krytykę niesłuszną.
- Obrona przed manipulacją.
- Bank zwrotów asertywnych.
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Barbara Smoczyńska
Certyfikowana trenerka umiejętności psychospołecznych (w styczniu 2002 przyznana rekomendacja Polskiego Towarzystwa Psychologicznego nr I/34), absolwentka Szkoły Trenerów Intra, dr nauk humanistycznych w dziedzinie filozofii, wieloletnia nauczycielka akademicka w Zakładzie Etyki i Estetyki w Instytucie Filozofii i w Instytucie Psychologii UMCS w Lublinie. W latach 2013- 2016 trenerka wewnętrzna i coach UMCS. Absolwentka studiów podyplomowych „Master Coaching – zaawansowane narzędzia coachingowe” w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej (2016/2017). Specjalistka w zakresie aktywnych metod nauczania dorosłych, terapeutka programu psychoonkologicznego Simontona, trenerka Racjonalnej Terapii Zachowań, ewaluatorka pracy innych trenerów. Od 28 lat szkoli różne grupy zawodowe w zakresie komunikacji, asertywności, umiejętności menedżerskich i przywódczych, autoprezentacji i wystąpień publicznych, radzenia sobie ze stresem, rozwiązywania konfliktów, negocjacji, budowania zespołu, zarządzaniu sobą w czasie, profilaktyki wypalenia zawodowego, Analizy Transakcyjnej, inteligencji emocjonalnej, umiejętności trenerskich, różnic generacyjnych, zarządzania różnorodnością, etykiety w biznesie, przeciwdziałania dyskryminacji i rozwoju osobistego.