Kursy kancelaryjno-archiwalne I i II stopnia! Nowe terminy na 2025 rok!

3-dniowe i 4-dniowe, również w formule weekendowej!

Zasady komunikacji z pacjentem- asertywność w sytuacjach trudnych związanych z obsługą pacjenta

Szkolenie archiwalne!

Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.

W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Jakość obsługi pacjentów w bardzo dużym stopniu zależy od umiejętności komunikacyjnych osób pracujących w rejestracji. Pracownicy opieki zdrowotnej często narzekają na tzw. trudnych klientów. Z drugiej strony, pacjenci zgłaszają uwagi dotyczące braku profesjonalnej obsługi w placówkach medycznych. 
Warto przyjrzeć się relacjom obu stron, żeby zrozumieć mechanizmy rządzące komunikacją i poznać pomocne narzędzia w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi. 
Szkolenie ma charakter warsztatowy, zawiera dużo ćwiczeń.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

Biorąc udział w szkoleniu:

  1. Podniesiesz kulturę obsługi pacjentów.
  2. Zwiększysz skuteczność działania w relacjach z pacjentami.
  3. Rozwiniesz własne zasoby i kompetencje zawodowe.
  4. Wypracujesz sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
  5. Poszerzysz wiedzę z zakresu psychologii obsługi klienta.
  6. Rozwiniesz postawę zorientowaną na pacjenta.
  7. Zadbasz o własny dobrostan w relacjach zawodowych.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest głównie do rejestratorek i rejestratorów medycznych, ale również innych osób odpowiedzialnych za kontakt z pacjentem.

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia:

  1. Główne zasady komunikacji w obsłudze pacjenta:
    • Unikanie barier komunikacyjnych
    • Akcja- Reakcja.
    • „Dostrojenie” w stylu komunikacyjnym do potrzeb pacjenta.
    • Eskalacja reakcji.
    • Wybór techniki adekwatnej do sytuacji i celu komunikacyjnego
  2. Prawa pacjenta, prawa osoby pracującej w rejestracji medycznej.
  3. Główne problemy i przeszkody w komunikacji z pacjentem.
  4. Style porozumiewania się: uległość, agresja, zachowania bierno-agresywne, manipulacja.
  5. Asertywność- zachowania stanowcze i uprzejme, zorientowane na rozwiązanie problemu.
  6. Trudna sztuka odmawiania- zasady asertywnego mówienia „nie”.
  7. Wyrażanie próśb, instrukcji i poleceń w jasny i bezpośredni sposób.
  8. Radzenie sobie z obiekcjami i zastrzeżeniami pacjenta.
  9. Reagowanie na oceny i krytykę niesłuszną.
  10. Obrona przed manipulacją.
  11. Bank zwrotów asertywnych.

Inne formy finansowania tego szkolenia:

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

Trener

Barbara Smoczyńska

Certyfikowana trenerka umiejętności psychospołecznych (w styczniu 2002 przyznana rekomendacja Polskiego Towarzystwa Psychologicznego nr I/34), absolwentka Szkoły Trenerów Intra, dr nauk humanistycznych w dziedzinie filozofii, wieloletnia nauczycielka akademicka w Zakładzie Etyki i Estetyki w Instytucie Filozofii i w Instytucie Psychologii UMCS w Lublinie. W latach 2013- 2016 trenerka wewnętrzna i coach UMCS. Absolwentka studiów podyplomowych „Master Coaching – zaawansowane narzędzia coachingowe” w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej (2016/2017). Specjalistka w zakresie aktywnych metod nauczania dorosłych, terapeutka programu psychoonkologicznego Simontona, trenerka Racjonalnej Terapii Zachowań, ewaluatorka pracy innych trenerów. Od 28 lat szkoli różne grupy zawodowe w zakresie komunikacji, asertywności, umiejętności menedżerskich i przywódczych, autoprezentacji i wystąpień publicznych, radzenia sobie ze stresem, rozwiązywania konfliktów, negocjacji, budowania zespołu, zarządzaniu sobą w czasie, profilaktyki wypalenia zawodowego, Analizy Transakcyjnej, inteligencji emocjonalnej, umiejętności trenerskich, różnic generacyjnych, zarządzania różnorodnością, etykiety w biznesie, przeciwdziałania dyskryminacji i rozwoju osobistego.