- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla administracji publicznej
- /
- Koordynator ds. czynności kancelaryjnych
Koordynator ds. czynności kancelaryjnych
Szkolenie przełożone!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, zostało przełożone. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.8)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Szkolenie archiwalne
Szkolenie ma na celu kompleksowe przygotowanie uczestników do efektywnej realizacji obowiązków związanych z zarządzaniem dokumentacją w różnych instytucjach.
Uczestnicy zostaną zapoznani z aktualnymi trendami, przepisami kancelaryjno-archiwalnymi oraz najlepszymi praktykami w zakresie archiwizacji dokumentów.
Szkolenie obejmuje omówienie podstawowych akt prawnych, praktyczne aspekty wykonywania zadań koordynatora oraz nadzór nad archiwum zakładowym, w tym proces brakowania dokumentacji. Zostaną również przedstawione procedury przygotowawcze i etapy przekazywania akt do archiwum państwowego.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu dla koordynatorów czynności kancelaryjnych:
- Omówienie obowiązujących trendów w zarządzaniu dokumentacją, z uwzględnieniem interpretacji aktualnych przepisów kancelaryjno-archiwalnych.
- Realizacja zapisów Instrukcji archiwalnej w zakresie obowiązku stałego podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników odpowiedzialnych za archiwa zakładowe.
- Wymiana doświadczeń w zakresie praktycznego stosowania Ustawy archiwalnej, rozporządzeń wykonawczych oraz wytycznych metodycznych Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych.
Adresaci szkolenia „Koordynator ds. czynności kancelaryjnych”:
- Koordynatorzy czynności kancelaryjnych;
- Osoby przygotowujące się do pełnienia funkcji koordynatora czynności kancelaryjnych;
- Archiwiści zakładowi;
- Wszystkie osoby zainteresowane powyższą tematyką.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program
- Podstawy prawne stanowiska koordynatora ds. czynności kancelaryjnych
- Obowiązki archiwalne państwowej i samorządowej jednostki organizacyjnej.
- Ważniejsze akty polskiego prawa archiwalnego, kadr, ochrony danych osobowych.
- Podstawowe konstrukcje prawa w zakresie archiwizacji, kadr, ochrony danych osobowych.
- Wykonywanie zadań koordynatora ds. czynności kancelaryjnych
- Bezdziennikowy system kancelaryjny w praktyce. Wdrażanie elektronicznej dokumentacji. Różnice i podobieństwa w tradycyjnym oraz elektronicznym systemie wykonywania czynności kancelaryjnych i ich wpływ na archiwizację.
- Klasyfikacja i kwalifikacja archiwalna dokumentacji (kat. A, B, BE, Bc)
- Postępowanie z dokumentacją elektroniczną
- Porządkowanie wewnętrzne jednostek aktowych
- Opisywanie teczek
- Sporządzanie ewidencji
- Sylwetka koordynatora czynności kancelaryjnych i archiwisty zakładowego.
- Porządkowanie dokumentacji w pierwotnym stanie wytworzenia.
- Standardy porządkowania, ewidencjonowania i technicznego zabezpieczania materiałów archiwalnych oraz metodyczne etapy prac porządkowych.
- Kontrole i ekspertyzy archiwum państwowego
- Organizacja i zadania archiwum zakładowego/składnicy akt
- Lokal archiwum zakładowego/składnicy akt
- Przejmowanie dokumentacji do archiwum zakładowego/składnicy akt
- Odmienne zasady rozliczania dla dokumentacji o znaczeniu trwałym i czasowym
- Nadzór nad archiwum zakładowym
- Analiza procesu brakowania dokumentacji w świetle obowiązujących procedur
- Niszczenie akt a brakowanie dokumentacji
- Jak długo należy przechowywać akta w podmiocie (aspekt służbowy, kontrolny, socjalny i historyczny)?
- Kto odpowiada za brakowanie akt w podmiocie i jak często należy je przeprowadzać?
- Zniesienie wzorów formularzy dot. brakowania i co z tego wynika?
- Ocena wartości dokumentacji a jej niszczenie. Analiza procesu brakowania dokumentacji w świetle obowiązujących procedur archiwalnych.
- Jak należy przygotować akta do archiwum państwowego?
- Procedury przygotowawcze
- Etapy przekazywania akt do archiwum państwowego
- Studium przypadku
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Adam Parysz
Trener, Auditor Wiodący SZBI wg. ISO 27001, Auditor Wiodący SZCD wg. ISO 22301, Auditor Wewnętrzny Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg. ISO 9001, 14001 i 45001, Six Sigma Yellow Belt, Inspektor ochrony danych, Koordynator ds. dostępności, Archiwista. Prowadził audyty w takich organizacjach jak Tauron Obsługa Klienta, Sygnity S.A., Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia i Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego
Karierę trenerską rozpocząłem w 2013 roku. Od tego czasu na sali szkoleniowej spędziłem 8 450 godzin szkoleniowych, szkoląc łącznie ponad 11 tysięcy osób.
Mam przyjemność szkolić zarówno urzędy centralne, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli oraz firmy sektora prywatnego. Oprócz prowadzenia szkoleń przygotowuję normatywy kancelaryjno – archiwalne oraz dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych.
Miałem przyjemność szkolić między innymi
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelarię Senatu RP, TAURON Obsługa Klienta, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komendę Główną Policji, Pocztę Polską S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, ZUS, PGE, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Żandarmerię Wojskową, Chrześcijańską Akademię Teologiczną w Warszawie, Polską Akademię Nauk, Akademię Górniczo-Hutniczą, Wojewódzkie Urzędy Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzką Stację Sanitarno – Epidemiologiczną w Poznaniu, Komendę Wojewódzką Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach, Sąd Apelacyjny we Wrocławiu, ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki.
Szkolenie archiwalne