Płace 2025

Zasady naliczania wynagrodzeń z uwzględnieniem najnowszych zmian. Sprawdź szczegóły!

Praktyczne wdrożenie e-Doręczeń: szkolenie warsztatowe od podstaw

Wybierz edycję

Data
04.12.2024
Godzina

09:00 - 13:00

Trener

Adam Parysz

Cena
419 zł (netto)
Pobierz program PDF z kartą zgłoszeniową

14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy

Co otrzymasz?

Certyfikat- Wersja elektroniczna

Udział w wydarzeniu na żywo

Materiały szkoleniowe

Oprawiony Certyfikat

+ 49.00 zł

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Jak efektywnie zarządzać e-doręczeniami? System e-Doręczeń w praktyce.

W trakcie szkolenia przybliżmy zagadnienia teoretyczne takie jak terminy i harmonogramy wdrożenia, ale również pokażemy jak korzystać z rozwiązania e-doręczeń w praktyce.
Udział w naszym szkoleniu pozwoli Ci na pełne przygotowanie do zmian, które wkrótce wejdą w życie w polskim systemie administracyjnym. 
Uczestnicząc w szkoleniu poznasz przepisy prawne regulujące doręczenia elektroniczne, w tym ustawę o doręczeniach elektronicznych oraz Kodeks Postępowania Administracyjnego. Poznasz praktyczne aspekty zarządzania skrzynką doręczeń, uzyskiwania adresów e-doręczeń, oraz procedury związane z doręczaniem dokumentów elektronicznych między różnymi podmiotami.

Kiedy wchodzi w życie ustawa o doręczeniach elektronicznych?

Podmioty publiczne wskazane w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych będą obowiązane korzystać z e-doręczeń od 1 stycznia 2025 roku.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

Uczestnicząc w szkoleniu z e-doręczeń:

  • Zrozumiesz podstawy prawne dotyczące e-doręczeń: Ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz przepisów wykonawczych;
  • Nauczysz się zarządzać skrzynką doręczeń elektronicznych;
  • Poznasz procedury i sposoby wykorzystania systemów e-doręczeń: dowiesz się, jak korzystać z różnych funkcji oferowanych przez systemy e-doręczeń, w tym publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz usług hybrydowych;
  • Dowiesz się, jak uzyskiwać i interpretować dowody wysłania oraz odbioru, dla potwierdzenia wykonania czynności procesowych i administracyjnych;
  • Poznasz obowiązki i odpowiedzialność operatorów;
  • Nauczysz się praktycznej obsługi systemu EZD.

Adresaci szkolenia doręczeń elektronicznych:

Szkolenie skierowane jest do:

  • Pracowników administracji rządowej i samorządowej,
  • Pracowników biur obsługi klienta w instytucjach publicznych,
  • Pracowników działów prawnych,
  • Przedstawicieli instytucji publicznych odpowiedzialnych za obieg dokumentów,
  • Wszystkich zainteresowanych tematyką doręczeń elektronicznych i wdrożeniem nowoczesnych systemów komunikacji administracyjnej.

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia:

  1. Podstawowe przepisy prawne dotyczące doręczeń elektronicznych
    • Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych
    • Przepisy wykonawcze do ustawy
    • Kodeks Postępowania Administracyjnego
  2. Zakres regulacji i wdrażanie e-doręczeń
    • Definicje ustawowe
    • Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
    • Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
    • Operator wyznaczony,
    • Publiczna usługa hybrydowa (zastosowanie, wyłączenia)
    • Adres do doręczeń elektronicznych i baza adresów - zasady tworzenia i wpisu adresu do doręczeń elektronicznych i skrzynki doręczeń do bazy
    • Ile adresów do doręczeń można mieć
    • Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych
    • Na jaki okres następuje wpis do bazy?
    • Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
    • Zarządzanie skrzynką doręczeń
    • Obowiązki operatora wyznaczonego
    • Wyjątki od doręczenia elektronicznego
  3. Praktyczna obsługa systemu
    • Uzyskanie adresu do e-doręczeń i aktywacja skrzynki
    • Obsługa skrzynki do e-doręczeń z poziomu serwisu internetowego
    • Obsługa skrzynki do e-doręczeń z poziomu systemu EZD
    • Dowód wysłania i dowód odbioru
  4. Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa – procedura doręczenia
    • Doręczenie korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
    • Przekształcanie dokumentu elektronicznego w przesyłkę listową – przesłanki, wady i zalety
    • Jakie są opłaty za przekazywanie korespondencji?
    • Odpowiedzialność operatora wyznaczonego
    • Wyszukiwanie w bazie adresów elektronicznych
    • Doręczenia elektroniczne a system wykonywania czynności kancelaryjnych (EZD i tradycyjny)

Inne formy finansowania tego szkolenia:

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

 

Trener

Adam Parysz

Trener, Auditor Wiodący SZBI wg. ISO 27001, Auditor Wiodący SZCD wg. ISO 22301, Auditor Wewnętrzny Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg. ISO 9001, 14001 i 45001, Six Sigma Yellow Belt, Inspektor ochrony danych, Koordynator ds. dostępności, Archiwista. Prowadził audyty w takich organizacjach jak Tauron Obsługa Klienta, Sygnity S.A., Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia i Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego

Karierę trenerską rozpocząłem w 2013 roku. Od tego czasu na sali szkoleniowej spędziłem 8 450 godzin szkoleniowych, szkoląc łącznie ponad 11 tysięcy osób. 
Mam przyjemność szkolić zarówno urzędy centralne, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli oraz firmy sektora prywatnego. Oprócz prowadzenia szkoleń przygotowuję normatywy kancelaryjno – archiwalne oraz dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych.

Miałem przyjemność szkolić między innymi 

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelarię Senatu RP, TAURON Obsługa Klienta, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komendę Główną Policji, Pocztę Polską S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, ZUS, PGE, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Żandarmerię Wojskową, Chrześcijańską Akademię Teologiczną w Warszawie, Polską Akademię Nauk, Akademię Górniczo-Hutniczą, Wojewódzkie Urzędy Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzką Stację Sanitarno – Epidemiologiczną w Poznaniu, Komendę Wojewódzką Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim,  Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach, Sąd Apelacyjny we Wrocławiu, ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki.